Pirkimo taisyklės
-
PREKIŲ E-OKSATA.LT ELEKTRONINĖJE PARDUOTUVĖJE PIRKIMO – PARDAVIMO TAISYKLĖS
1. Sąvokos:
1.1. Pardavėjas – UAB „OKSATA“, juridinio asmens kodas 181308989, PVM mokėtojo kodas LT813089811, registruotos buveinės adresas Riomerio g. 8, LT-21110, Trakai, tel.: +37065635588, el. pašto adresas info@oksata.lt.
1.2. E-oksata.lt – atsarginių dalių, įrankių, sodo ir komunalinės technikos elektroninė parduotuvė.
1.3. Pirkėjas:
1.3.1. veiksnus fizinis asmuo, t.y. asmuo, sulaukęs pilnametystės, kurio veiksnumas nėra apribotas teismo tvarka;
1.3.2. Nepilnamečiai nuo keturiolikos iki aštuoniolikos metų sandorį sudaro, turėdami tėvų arba rūpintojų sutikimą. Sandoris, sudaryti be atstovų pagal įstatymą sutikimo, galioja, jeigu tokį sutikimą atstovas pagal įstatymą duoda po sandorio sudarymo.
1.3.3. juridinis asmuo, t.y. savo pavadinimą turinti įmonė, įstaiga ar organizacija, kuri gali savo vardu įgyti ir turėti teises bei pareigas, būti ieškovu ar atsakovu teisme;
1.3.4. visų aukščiau nurodytų asmenų tinkamai įgalioti atstovai.
1.4. Šalys – Pirkėjas ir Pardavėjas kartu.
1.5. Asmens duomenys – bet kokia informacija apie fizinį asmenį, kurio tapatybė nustatyta arba kurio tapatybę galima nustatyti (duomenų subjektas); fizinis asmuo, kurio tapatybę galima nustatyti, yra asmuo, kurio tapatybę tiesiogiai arba netiesiogiai galima nustatyti, visų pirma pagal identifikatorių, kaip antai vardą ir pavardę, asmens identifikavimo numerį, buvimo vietos duomenis ir interneto identifikatorių arba pagal vieną ar kelis to fizinio asmens fizinės, fiziologinės, genetinės, psichinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymius.
1.6. Taisyklės – šios „Prekių e.oksata.lt pirkimo – pardavimo taisyklės“.
Paskyra – Pirkėjo registravimosi elektroninėje parduotuvėje rezultatas, kuriuo sukuriama Pirkėjo asmeninius duomenis ir užsakymų istoriją sauganti sąskaita (account).
1.7. Privatumo politika – Pardavėjo patvirtintas dokumentas, kuriame yra numatytos pagrindinės Asmens duomenų rinkimo, kaupimo, tvarkymo ir laikymo nuostatos.
1.8. Prekių atsiėmimo vieta – Pardavėjas gali atvykti atsiimti užsakytų prekių adresu: Užugirio g. 5, Užugirio km., LT-21100, Trakų raj. sav.
2. Bendrosios nuostatos:
2.1. Pirkėjas atlikdamas ir tęsdamas prekių pirkimą patvirtina, kad perskaitė Taisykles, jas tinkamai suprato ir su jomis sutinka. Tokiu būdu patvirtintos Taisyklės yra Šalims privalomas teisinis dokumentas, kuriame nustatomos Pirkėjo ir Pardavėjo teisės bei pareigos, prekių įsigijimo bei apmokėjimo už jas sąlygos, prekių pristatymo ir grąžinimo tvarka, šalių atsakomybė bei kitos su prekių pirkimu – pardavimu elektroninėje parduotuvėje susijusios sąlygos.
2.2. Pirkti prekes elektroninėje parduotuvėje turi teisę tik Taisyklių 1.3. punkte nurodyti pirkėjai. Pirkėjas, patvirtindamas Taisykles ir susipažinęs su Privatumo politika, patvirtina, kad jis turi teisę pirkti prekes elektroninėje parduotuvėje.
2.3. Informuojame, kad iškilus būtinybei ar esant Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytoms aplinkybėms, Pardavėjas turi teisę pakeisti, taisyti ar papildyti Taisykles. Rekomenduojama kaskart vykdant pirkimą peržiūrėti Taisykles.
2.4. Šios Taisyklės ir bet kokios Sutartys tarp Pardavėjo ir Pirkėjo yra sudaromos tik lietuvių kalba.3. Prekių užsakymas, pirkimo – pardavimo teisinių santykių sukūrimo momentas:
3.1. Pirkėjas gali užsisakyti prekes elektroninėje parduotuvėje pasirinkdamas vieną iš šių būdų:
3.1.1. užsiregistruodamas e-oksata.lt (įvesdamas savo registracijos vardą ir slaptažodį);
3.1.2. nesiregistruodamas e-oksata.lt;
3.1.3. telefonu arba elektroniniu paštu;
3.1.4. atvykęs adresu Taisyklių 1.8. punkte nurodytu adresu.
3.2. Pirkėjas, užsisakydamas prekes vienu iš Taisyklių 3.1.1 – 3.1.2 punktuose nurodytų būdų, privalo nurodyti Privatumo politikoje numatytus tinkamam prekių užsakymo įvykdymui būtinus duomenis ir/arba rekvizitus.
3.3. Pirkėjui, išsirinkus perkamą prekę ir suformavus prekių krepšelį, bei įvykdžius visus užsakymo žingsnius, laikoma, kad tarp Pardavėjo ir Pirkėjo atsirado pirkimo – pardavimo teisiniai santykiai ir sudaryta pirkimo – pardavimo sutartis.
3.4. Pirkėjui pateikus užsakymą, jam išsiunčiamas elektroninis laiškas, patvirtinantis užsakymo gavimą.
4. Pirkėjo teisės:
4.1. Pirkėjas turi teisę pirkti prekes elektroninėje parduotuvėje, šių Taisyklių nustatyta tvarka.
4.2. Pirkėjas turi teisę atsisakyti elektroninėje parduotuvėje sudarytos prekių pirkimo – pardavimo sutarties su Pardavėju, apie tai raštu pranešdamas Pardavėjui per 14 (keturiolika) dienų nuo pirkimo – pardavimo sutarties sudarymo dienos.
5.3. Pirkėjas turi teisę pakeisti ar grąžinti įsigytas prekes Taisyklių nustatyta tvarka.
5.4. Pirkėjas turi kitas Taisyklėse, Privatumo taisyklėse ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas teises.
5. Pirkėjo įsipareigojimai:
5.1. Pirkėjas privalo sumokėti prekių bei jų pristatymo kainą, taip pat atlikti kitus mokėjimus (jei tokie nurodyti, sudarant pirkimo – pardavimo sutartį) pagal Pirkėjo ir Pardavėjo pirkimo – pardavimo sutartyje numatytas sąlygas ir priimti užsakytas prekes šių Taisyklių nustatyta tvarka. Pasirinkęs atsiimti prekes Taisyklių 1.8. punkte nurodytu adresu, Pirkėjas privalo jas atsiimti per Taisyklėse nurodytus terminus.
5.2. Pirkėjas įsipareigoja saugoti prisijungimo prie savo paskyros duomenis ir jų neatskleisti tretiesiems asmenims, užtikrinti, kad duomenys būtų žinomi tik jam pačiam ir duomenimis naudotųsi tik jis pats ar jo įgaliotas atstovas, neperduoti ir kitais būdais nesudaryti galimybės kitiems asmenims su tais duomenimis susipažinti ar jais pasinaudoti. Kilus įtarimui, kad prisijungimo duomenys galėjo būti sužinoti kito asmens, nedelsiant apie tai pranešti Pardavėjui, taip pat nedelsiant informuoti Pardavėją apie prisijungimo prie elektroninės parduotuvės duomenų pažeidimą ar paviešinimą.
5.3. Jeigu pasikeičia Pirkėjo registracijos formoje pateikti duomenys, Pirkėjas privalo nedelsdamas juos atnaujinti.
5.4. Pirkėjas privalo laikytis kitų šiose Taisyklėse, Privatumo politikoje bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų reikalavimų.
6. Pardavėjo teisės:
6.1. Pardavėjas turi teisę nustatyti minimalų prekių krepšelio dydį, t.y. minimalią sumą, kurią pasiekus bus vykdomas Pirkėjo užsakymas arba užsakymas bus pristatomas nemokamai.
6.2. Pardavėjas turi teisę iš anksto nepranešęs Pirkėjui anuliuoti užsakymą, jei Pirkėjas nesumoka už užsakytas prekes per 3 (tris) darbo dienas nuo Užsakymo patvirtinimo dienos.
6.3. Jei Pirkėjas bando pakenkti elektroninės parduotuvės darbui, stabiliam veikimui, saugumui ar pažeidžia savo įsipareigojimus, Pardavėjas gali nedelsiant, be išankstinio įspėjimo apriboti, sustabdyti (nutraukti) jam galimybę naudotis elektronine parduotuve, išskirtiniais atvejais panaikinti Pirkėjo paskyrą, ir neatlygina Pirkėjui jokių dėl to atsiradusių nuostolių.
6.4. Pardavėjas turi teisę laikinai arba neterminuotai sustabdyti arba nutraukti elektroninės parduotuvės veiklą be atskiro įspėjimo. Tokiu atveju, visi priimti ir patvirtinti Pirkėjų užsakymai užbaigiami vykdyti, o nauji užsakymai nėra priimami.
6.5. Pardavėjas turi teisę vienašališkai pakeisti šias Taisykles, pakeistas Taisykles paskelbdamas elektroninės parduotuvės tinklalapyje. Pakeitimai įsigalioja nuo paskelbimo momento visiems po paskelbimo sudaromoms pirkimo – pardavimo sutartims.
6.6. Pardavėjas turi kitas Taisyklėse, Privatumo politikoje ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytas teises.7. Pardavėjo įsipareigojimai:
7.1. Pardavėjas įsipareigoja dėti pastangas, sudarant sąlygas Pirkėjui tinkamai naudotis elektroninės parduotuvės teikiamomis paslaugomis.
7.2. Pardavėjas įsipareigoja nustatytais terminais pateikti Pirkėjo užsakytas prekes, Pirkėjo nurodytu adresu ir priimti Pirkėjo grąžinamas prekes.
7.3. Pardavėjas, susidarius svarbioms aplinkybėms, negalėdamas Pirkėjui pateikti užsakytos prekės, įsipareigoja pasiūlyti analogišką prekę, o Pirkėjui, atsisakius priimti prekės analogą, grąžinti Pirkėjo sumokėtus pinigus per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų ir visais atvejais atšaukti užsakymą. Šiuo atveju Pardavėjas atleidžiamas nuo atsakomybės už prekių nepateikimą.
7.4. Pardavėjas įsipareigoja aiškiai ir suprantamai suteikti Pirkėjui informaciją, pagal Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.2287 str.
7.5. Pardavėjas įsipareigoja gerbti Pirkėjo privatumą, Pirkėjo Asmens duomenis tvarkyti tik Taisyklių, Privatumo politikos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
7.6. Pardavėjas įsipareigoja vykdyti kitas Taisyklėse, Privatumo politikoje ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose Pardavėjui numatytas pareigas.8. Prekių kainos, apmokėjimo tvarka ir terminai:
8.1. Prekių kainos suformuotame užsakyme nurodomos eurais, įskaitant tuo metu galiojantį PVM dydį.
8.2. Už užsisakytas prekes Pirkėjas gali atsiskaityti vienu iš šių būdų:
8.2.1. elektronine bankininkyste;
8.2.2. banko pavedimu;
8.2.3. grynaisiais pinigais prekių atsiėmimo metu vietoje;
8.2.5. pagal sutartį su mokėjimo atidėjimu;
8.3. Kai Pardavėjas gauna apmokėjimą už prekes (jei Pirkėjas pasirinko Taisyklių 8.2.2. – 8.2.5. punktuose įtvirtintą atsiskaitymo būdą), patvirtinamas prekių užsakymas ir pradedamas skaičiuoti prekių pristatymo terminas.
8.4. Pirkėjas, patvirtindamas Taisykles, sutinka, kad prekių pirkimo dokumentai – PVM sąskaitos faktūros, kurios kartu yra ir prekių garantiniai dokumentai, jam būtų pateikiamos elektroniniu būdu Pirkėjo registracijos formoje nurodytu elektroninio pašto adresu iš karto po užsakymo įvykdymo. PVM sąskaitose faktūrose nurodomos užsakytos prekės, jų kiekis, suteikiamos nuolaidos, galutinė prekių kaina, įskaitant visus mokesčius, ir kiti buhalterinę apskaitą reglamentuojančių teisės aktų patvirtinti būtini duomenys.9. Prekių pristatymo informacija:
9.1. Užsakydamas prekes elektroninėje parduotuvėje Pirkėjas gali pasirinkti vieną iš žemiau nurodytų prekių pristatymo būdų:
9.1.1. Prekių pristatymas Pirkėjo nurodytu adresu;
9.1.2. Prekių atsiėmimas Taisyklių 1.8. punkte nurodytu adresu.
9.2. Jei Pirkėjas užsakymo metu pasirenka prekių pristatymą nurodytu adresu:
9.2.1. Pirkėjas privalo nurodyti tikslią prekių pristatymo vietą (adresą). Jei pristatymo vieta skiriasi nuo registracijos metu nurodyto adreso, būtina pirkimo metu tai pažymėti.
9.2.2. Pirkėjas įsipareigoja prekes priimti pats arba paskirti įgaliotą atstovą. Jei Pirkėjas prekių pats priimti negali, o prekės pristatytos Pirkėjo nurodytu adresu, Pirkėjas neturi teisės reikšti Pardavėjui pretenzijų dėl prekių pristatymo ir perdavimo netinkamam asmeniui.
9.2.3. Prekes pristato Pardavėjas arba jo įgaliotas atstovas.
9.3. Prekės pristatymų terminai nurodyti skiltyje Pristatymo sąlygos.
9.4. Jei Pirkėjas užsakymo metu pasirenka Prekių atsiėmimą Taisyklių 1.8. punkte nurodytu adresu, jis privalo atsiimti prekes ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo užsakymo paruošimo patvirtinimo išsiuntimo el. paštu.
9.5. Atsiimdamas užsakytas prekes, Pirkėjas privalo patikrinti siuntos (-ų) būklę bei pasirašyti sąskaitą – faktūrą (važtaraštį) ar kitą siuntos perdavimo-priėmimo dokumentą. Tuo atveju, jei prekių perdavimo-priėmimo metu Pirkėjas pastebi siuntos ir/ar prekės (-ių) išorinės išvaizdos pažeidimus, prekės (-ių) komplektacijos neatitikimus, jis tai pažymi sąskaitoje – faktūroje, važtaraštyje ar kitame siuntos perdavimo–priėmimo dokumente bei, dalyvaujant Pardavėjo atstovui, kuris perdavė/pristatė siuntą, surašydamas laisvos formos siuntos ir/ar prekės (-ių) pažeidimo/ neatitikimų aktą. Pirkėjui neatlikus šių veiksmų laikoma, kad prekė yra perduota tinkamos būklės, be pažeidimų, kurių atsiradimo pagrindas priskirtinas ne gamykliniam brokui, bei prekės (-ių) komplektacijos neatitikimų (tokių, kuriuos galima nustatyti išorinės prekių apžiūros metu) nėra. Pardavėjas neprisiima atsakomybės dėl:
9.5.1. prekių pažeidimų, jeigu tokių pažeidimų atsiradimo pagrindas nėra gamyklinis brokas;
9.5.2. prekių komplektacijos neatitikimų, jeigu šiuos neatitikimus galima nustatyti išorinės prekių apžiūros metu.
9.6. Prekių atsitiktinio žuvimo ar jų sugedimo rizika pereina Pirkėjui nuo to momento, kai prekė perduota Pirkėjui.
9.7. Jei Pirkėjas neatsiima prekių arba nepavyksta jų įteikti, tokios prekės grąžinamos Pardavėjui, užsakymas anuliuojamas, o Pirkėjui grąžinami už prekes sumokėti pinigai, atskaičius banko mokesčius, taikomus Pardavėjui už atliktus banko pavedimus, ir prekių pristatymo mokestį.10. Prekių kokybės garantija ir tinkamumo naudoti terminas:
10.1. Kiekvienos elektroninėje parduotuvėje parduodamos prekės savybės nurodomos prie kiekvienos prekės esančiame prekės aprašyme.
10.2. Pardavėjo siūlomos įsigyti prekės yra tinkamos kokybės, t.y. prekių savybės atitinka prekės aprašymą. Prekė atitinka vartojimo pirkimo-pardavimo sutartį, jei:
10.2.1. prekė atitinka Pardavėjo pateiktą aprašymą ir turi tokias savybes kaip ir prekė, kurią Pardavėjas pateikė kaip pavyzdį ar modelį reklamuodamas tą prekę elektroninėje parduotuvėje;
10.2.2. prekė tinkama naudoti tam, kam tokios rūšies prekės paprastai naudojamos;
10.2.3. prekė atitinka kokybės rodiklius, kurie paprastai yra būdingi to paties pobūdžio prekėms ir kurių Pirkėjas gali pagrįstai tikėtis pagal prekės pobūdį ir prekės gamintojo, jo atstovo ar pardavėjo viešai paskelbtus pareiškimus, įskaitant reklamą ir daiktų ženklinimą, dėl daikto konkrečių savybių.
10.3. Pardavėjas neatsako už tai, kad elektroninėje parduotuvėje esančios prekės savo dydžiu, forma, spalva ar kitais parametrais gali neatitikti realaus prekių dydžio, formų, spalvos ar kitų parametrų dėl Pirkėjo naudojamo vaizduoklio ypatybių ar kitų techninių priežasčių. Pirkėjui rekomenduojama perskaityti prekės aprašymą.
10.4. Pardavėjas skirtingoms prekių rūšims suteikia tam tikrą laiką galiojančią kokybės garantiją, kurios konkretus terminas ir kitos sąlygos nurodomi tokių prekių aprašymuose ar kartu su preke pateikiamoje sąskaitoje-faktūroje, kuri atitinka garantinį lapą.
10.5. Pardavėjo teikiama kokybės garantija neapriboja ir nevaržo vartotojų teisių, kurias įsigijus netinkamos kokybės prekę ar paslaugą, jiems nustato teisės aktai.11. Pirkimo-pardavimo sutarties atsisakymas, prekių grąžinimas:
11.1. Tinkamos kokybės prekių keitimo ir grąžinimo taisyklės
11.1.1. Pirkėjas turi teisę per 14 (keturiolika) dienų nuo prekių perdavimo jam dienos pakeisti įsigytas prekes analogiškomis kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo prekėmis. Jeigu keičiant prekes susidaro kainų skirtumas, Pirkėjas su Pardavėju privalo atsiskaityti pagal perskaičiuotas kainas. Pirkėjo pranešimas apie norą pasinaudoti šio Taisyklių punkto numatyta teise su nurodytomis grąžinamomis prekėmis siunčiamas el. paštu info@oksata.lt.
11.1.2. Gavęs prekes Pardavėjas įsipareigoja pakeisti jas tomis pačiomis prekėmis tik Pirkėjo nurodytos formos, dydžio, spalvos, modelio ar komplektiškumo. Jeigu Pardavėjas neturi pakeitimui tinkamos prekės, jis grąžina Pirkėjui už prekę sumokėtus pinigus. Pinigai Pirkėjui grąžinami per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų po to, kai Pardavėjas gavo Pirkėjo pranešimą apie norą pasinaudoti šia teise, o jei Prekė Pirkėjo nėra grąžinta Pardavėjui šiame punkte numatytas terminas skaičiuojamas nuo Prekės grąžinimo Pardavėjui dienos.
11.2. Pirkėjui grąžinant prekes, būtina laikytis šių sąlygų:
11.2.1. grąžinama prekė turi būti originalioje tvarkingoje pakuotėje;
11.2.2. prekė turi būti Pirkėjo nesugadinta ir nepažeista;
11.2.3. prekė turi būti nenaudota, nepraradusi prekinės išvaizdos (nepažeistos etiketės, nenuplėštos apsauginės plėvelės ir kt.) (šis punktas netaikomas tuo atveju, kai grąžinama nekokybiška prekė);
11.2.4. grąžinama prekė turi būti tos pačios komplektacijos;
11.2.5. grąžinant prekę būtina pateikti jos įsigijimo dokumentą.
11.3. Tuo atveju, kai Pardavėjas neturi pakeitimui tinkamų prekių, Pirkėjui grąžinama sumokėta suma, kaip nurodyta Taisyklių 9.7. punkte.
11.4. Pretenzijos pateikimas dėl brokuotų arba nepilnos komplektacijos prekių:
11.4.1. Pirkėjas, norintis pateikti pretenziją dėl brokuotos ar nepilnos komplektacijos prekės, tai padaryti gali elektroniniu paštu: info@oksata.lt
11.5. Teikdamas pretenziją pirkėjas turi nurodyti:
11.5.1. Prekės užsakymo numerį;
11.5.2. Prekės nuotrauką, brokuotos vietos nuotrauką (jei tai mechaninis pažeidimas ir įmanoma nufotografuoti);
11.5.3. Aprašyti prekės broko, gedimo požymius ar įvardyti trūkstamą dalį.
11.6. Teikdamas pretenziją pirkėjas turi nurodyti, kaip pageidauja, kad būtų išspręsta pretenzija:
11.6.1. Brokuotą prekę prašoma pakeista kokybiška preke;
11.6.2. Ne pilnos komplektacijos prekę prašoma papildyti trūkstamomis komplektuojančiomis dalimis;
11.6.3. Prašoma grąžinti sumokėtus pinigus.12. Atsakomybė:
12.1. Pirkėjas atsako už savo veiksmus, atliktus elektroninėje parduotuvėje, įskaitant, bet neapsiribojant, už registracijos formoje pateiktų duomenų teisingumą. Pirkėjas prisiima atsakomybę už padarinius, kilusius dėl registracijos formoje pateiktų klaidingų ar netikslių duomenų.
12.2. Pardavėjas atleidžiamas nuo bet kokios atsakomybės tais atvejais, kai nuostoliai kyla dėl to, jog Pirkėjas, neatsižvelgdamas į Pardavėjo rekomendacijas ir savo įsipareigojimus, nesusipažino su šiomis Taisyklėmis, Privatumo politika, nors tokia galimybė jam buvo suteikta.
13. Pardavėjo taikomos rinkodaros priemonės:
13.1. Pardavėjas savo nuožiūra gali inicijuoti įvairias akcijas ar žaidimus.
13.2. Pardavėjas turi teisę vienašališkai, be atskiro įspėjimo, pakeisti akcijų ar žaidimų sąlygas, taip pat jas panaikinti.
13.3. Pardavėjas visus pranešimus siunčia Pirkėjo registracijos formoje nurodytomis susisiekimo priemonėmis.14. Keitimasis informacija:
14.1. Pardavėjas šių Taisyklių ir Privatumo politikos numatyta tvarka visus pranešimus siunčia Pirkėjo registracijos metu ar prekių užsakymo metu nurodytu elektroninio pašto adresu, o Pirkėjas su Pardavėju gali susisiekti Taisyklių 1.1. punkte nurodytais kontaktais.15. Baigiamosios nuostatos:
15.1. Šios Taisyklės sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.
15.2. Šių Taisyklių pagrindu kylantiems santykiams taikoma Lietuvos Respublikos teisė.
15.3. Visi nesutarimai, kilę dėl šių Taisyklių vykdymo, sprendžiami derybų būdu. Nepavykus susitarti ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.